تلفن:   44261239-021   -   09056981126   |  پست الکترونیک: info@classvr.ir
ClassVR.ir
ClassVR.ir
  • تماس با ما
    • پذیرش نمایندگی فروش
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تجربه مشتریان
    • تجربه مدرسه امانوئل لوسن آریزونا
    • تجربه LGFL
    • تجربه دبستان Barry Island کشور ولز
    • تجربه مدرسه ابتدایی Penybont
  • محتوای VR/AR/MR
    • محتوای واقعیت مجازی VR
    • محتوای واقعیت افزوده AR
    • محتوای ترکیبی واقعیت مجازی MR
  • واقعیت مجازی در کلاس درس
    • طرح ریزی محتوای آموزشی
    • یادگیری مستقل
  • تکنولوژی واقعیت مجازی VR
    • هدست واقعیت مجازی
    • اینترفیس آموزشی
    • باکس و شارژ
  • صفحه اصلی
×
Search Results

شبکه آموزشی لندن و ClassVR

در جولایِ سال ۲۰۱۸، LGfL و Avantis همکاریِ خود را اعلام کردند. هدف از این همکاری، فراهم آوردنِ فرصتی برای بیش از ۳۰۰۰ مدرسه بود تا بتوانند با استفاده از تکنولوژیِ ClassVR، آموزش از طریقِ واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را گسترش دهند. LGfL بزرگترین انجمنِ مدارسِ انگلستان است که در حال حاضر بیش از ۹۷٪ از مدارس این کشور را تحتِ پوشش خود دارد.  این مدارس به پهنایِ باندِ پرسرعت، خدماتِ شبکۀ مدیریت شده و منابعِ آموزشیِ با کیفیت دسترسی دارند و از این رو می­توانند به سادگی تکنولوژی­هایِ متنوعی را برای دستیابی به اهدافِ آموزشیِ خود به کار گیرند. “

سفارشی سازی

هدست­ و پرتال با برندِ LGfl

با توجه به وسعتِ پروژه، Avantis هدست­های مخصوصی با برندِ LGfl تولید کرده است که در طولِ فرآیندِ تولید به راحتی قابلِ اصلاح و تغییر هستند. علاوه بر این، یک پرتالِ ClassVR با برندِ LGfl نیز ایجاد شده است. این پرتال یک URL جداگانه دارد که از درونِ پلتفرمِ محتوایِ LGfl قابل دسترسی است.

شبکه آموزشی لندن و ClassVR

 

محتوایِ آموزشیِ مضاعف

یکی از مهم­­ترین نقاطِ قوتِ رویکردِ آموزشیِ LGflْ، که بسیار مورد استقبالِ مدارس قرار گرفته است، یک مجموعۀ (library) گسترده از محتوایِ آموزشیِ متنوع است.  این تنوع در محتوای آموزشیِ گردآوری شده، در همۀ پلتفرم­ها به چشم می­خورد-  نرم افزار، مطالب چاپ شده، منابع جندرسانه­ای و یا راهنماهایِ آموزشی. به همین منظور، LGfL و Avantis سعی کرده­اند تا این ویژگیِ تنوع در ارائۀ منابعِ VR و AR را در هدست­های ClassVR نیز ارتقا دهند. این منابع به عنوان یک ماژولِ اشتراکِ جانبی در پرتال LGfL ClassVR در دسترس قرار گرفته­اند و همانند دیگر منابعِ ClassVR می­توانند با نظرِ معلم مستقیماَ به هدست­ها فرستاده شوند.

تجربیات واقعیت مجازی

LGfL طیف وسیعی از اپ­های تعاملیِ VR را سفارش داده است که این امکان را برای دانش­آموزان فراهم می­کنند تا محیط­های سه­بعدیِ رایانه­ای را تجربه کنند. از امپراطوری میانۀ مصر باستان و  گوش دادن به یک قصه دربارۀ وایکینگ­ها در یک کلبهْ چوبی، تا قدم زدن در کنار دیوار هادریان در زمان اشغالِ امپراتوریِ روم و یا کاوش بر روی ماه.

برگه ­های واقعیت افزوده

در کنار این تجربیاتِ سه­بعدیِ VR ، LGfL طیف وسیعی از برنامه­های AR را نیز تولید کرده­ است که هرکدام  از این برنامه­ها دارای برگه­های آموزشیِ مکمل هستند. هنگامی که این برگه­ها از طریق برنامۀ مربوطه با هدست مشاهده ­می­شوند ، منابع AR ظاهر می­شوند. این منابع می­توانند شامل مدل­­های سه­بعدی­ متحرک، فیلم­ یا فایل­های صوتی باشند –  که همگی بر پایۀ اطلاعات دقیق و نکات آموزشیِ منحصر بفرد  برای استفاده در کلاس طراحی و تولید شده­اند.

صرفه­ جویی در هزینۀ مدارس

به عنوان بخشی از این توافق جدید،کلیۀ مدارس LGfL می­توانند تجهیزاتِ مورد نیاز خود را با تخفیف خریداری کنند. همچنین یک اشتراکِ رایگان پرتال LGfL ClassVR و آموزش آنلاین رایگان برای کلیه کارکنان نیز برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. علاوه بر این، دسترسی به محتوایِ مضاعف نیز در ذیلِ اشتراک آنها قرار دارد. این یک مزیت بزرگ برای مدارس محسوب می­شود ،چرا که آنها می­توانند تقریباَ  ۵۰۰۰۰۰ پوند در هزینه­های خود صرفه­جویی کنند.   

برنامۀ پیشگامان

برای اطمینان از اینکه همکاری Avantis  و LGfl به عنوان طرحی حساب­شده و موفق شروع به کار خواهد کرد، یک «برنامۀ پیشگامان» راه­اندازی شد. این برنامه، برای طیف وسیعی از تکنولوژی­ها، رویکرد­ها و روش­هایِ مدارسِ پیشتازِ شرکت Avantis در سراسر دنیا را با روش­هایِ مدارسِ پیشگامِ LGfl تلفیق می­کرد. ۳۰ مدرسه در این برنامه شرکت کردند و تخفیف­های بیشتری در خرید تجهیزات برای آنها در نظر گرفته شد. این مدارس پس از گذراندن یک فرآیند پذیرش انتخاب شدند که بر طبق آن باید طرح­های خود برای نحوۀ بکارگیری و پیاده­سازیِVR  و AR  در روند آموزشی را ارائه می­دادند.  این برنامه بسیار موفق بوده است؛ چرا که هم همۀ مزایایِ یک آزمایش در مقیاس کوچک را در بر داشت و هم اینکه مدارس خلاقیت­های تحسین­برانگیزِ خود در به کارگیریِ عملیِ این تجهیزات در سراسر دنیا را با یکدیگر به اشتراک می­گذاشتند.

آموزش و به اشتراک­ گذاریِ ایده­ ها

در نخستین گردهماییِ «پیشگامانِ LGfl ClassVR»،  کارکنانِ اصلیِ هر یک از این مدارسِ پیشگام در یک دورۀ کارآموزیِ یک روزه شرکت کردند. این دوره­های کارآموزی با همکاری گروه خدماتِ آموزشیِ Avantis و تیمِ Energise Curriculum از طرف LGfL برگزار می­شد. بعد از یک دورۀ آموزش مقدماتی، شرکت کنندگان به گروه­های کوجک­تر تقسیم شده و در کارگاه­های عملی شرکت کردند تا با جنبه­های پیشرفته­تری از این تکنولوژی آشنا شوند. هر کدام از این کارگاه­ها بوسیلۀ مدرسین آموزش دیده  و مجرب اداره می­شد.

گردهمایی­ هایِ دیگری نیز ترتیب داده شد، نه صرفاَ برای آشنایی با قابلیت­های محصولات و تکنولوژی­های جدید و یا به عنوان جلساتی برای پاسخوگویی به سوالات، بلکه برای فراهم آوردن فرصتی برای مدارس تا بتوانند یافته­ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

پشتیبانیِ دائم

همۀ کارکنانِ مدارس پیشگام LGfl به آموزش­های آنلاین دسترسی دارند. این آموزش­ها شامل ویدیوهای کوتاهِ آموزشی و راهنماهایِ استفاده از هدست­ها می­باشد تا معلمان بتوانند به بهترین نحو از آنها استفاده کنند. علاوه بر این، یک متخصص آموزش از طرف شرکت Avantis همیشه به صورت آنلاین در دسترس است تا در صورت نیاز به راهنماییْ، آموزش و یا پشتیبانی، به معلمان کمک کند. پشتیبانی فنی از طریق تلفن و ایمیل نیز قابل دسترسی است.

نظارت (مانیتورینگ) و بازخورد

امکان مانیتورینگِ دستگاه از طریق پورتال مدیریتی CalssVR برای اعضای گروه فراهم شده است تا از این طریق بتوانند بر دسترسی و استفادۀ مدارسِ پیشگام از دستگاه نظارت کرده و همچنین در صورت نیازِ مدارس به پشتیبانیِ بیشتر، با سرعت و سهولت بیشتری اقدام کنند. آمارهای مربوط به منابعی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته­اند و مدت زمانِ استفاده از هدست­ها در مدارس پیشگام نیز از طریق این پورتال قابل دسترسی است. این آمارها اطلاعات ارزشمندی دربارۀ بیشترین و مفیدترین محتواهای مورد استفاده توسط مدارس را در اختیار ما قرار می­دهند که در تعیین رویکردهای آتی بسیار مفید خواهد بود.

 الهام­بخشِ روش ایده ­آل در سراسر لندن

مدارسِ پیشگام، به عنوان بخشی از وظایفشان در برنامۀ پیشگامان، موظف شدند تا به عنوان مرجعی برای دیگر مدارسِ LGfL فعالیت کنند. به این ترتیب، مدارسی که قصد دارند در خرید تجهیزات سرمایه­گذاری کنند و یا مدارسی که به تازگی تجهیزات  ClassVRرا خریداری کرده­ و می­خواهند آن را در برنامۀ درسی­شان بگنجانند، برای راهنمایی و کسب اطلاعات به مدارسِ پیشگام مراجعه می­کنند. بسیاری از این مدارسِ پیشگام گردهمایی­هایی را برای ارتباط با دیگر مدارسِ محلی ترتیب داده­اند تا تجربیات خود دربارۀ تاثیرات و بازخوردهایِ استفاده از ClassVR بر روش آموزشی را در اختیار آنها قرار دهند. نفشۀ همۀ مدارسِ پیشگام LGfl را در زیر مشاهده می­کنید:

شبکه آموزشی لندن و ClassVR

شبکه آموزشی لندن و ClassVR

تاثیرِ جهانی

مدارسِ پیشگامِ LGfL کمکِ شایانی به مجموعۀ معتبر و آزموده شدۀ شرکت Avantis به نام «۳۰ روش خلاقانه برای استفاده از ClassVR» کرده­ اند که مجموعه­ ای است از ایده ­های آموزشی. این مجموعه به صورت چاپی و آنلاین برای مشتریان و افراد علاقمند در سراسر دنیا در دسترس قرار گرفته است. این منبع ارزشمند، حاوی درس­هایی است که توسط معلمانی در کشورهای مختلف و با استفاده از تکنولوژی ClassVR تدریس شده ­اند.

نقش مدارس LGfl در تدوین و تکمیل این مجموعه بسیار متنوع و وسیع بوده است، برخی از روش­های این مدارس در بکارگیریِ ClassVR عبارتند از: ایجاد محیط­هایِ تعاملیِ واقعیت مجازی برای یادگیریِ لغات اسپانیایی، استفاده از ۳۶۰ تصویر برای تشخیص هندسه در دنیای واقعی، ارتباط و تعامل با داستان­ها و متون از طریق شیوه­های نوین و سه­بعدی،  تقویت ارتباط کلامی در آموزش ابتدایی، و ایجاد یک تور مدرسه با استفاده از ۳۶۰ تصویر.

مدارس پیشگام از بازدیدکنندگان بین­المللی نیز استقبال کرده­ و تجربیات خود از این روش آموزشیِ فوق­العاده را با آنها به اشتراک گذاشته­اند. بسیاری از معلمانِ این مدارس در بت شو (Bett Show) لندن نیز شرکت کرده و  تجربیات خود را با شنوندگانِ عمومی نیز در میان گذاشته ­اند.

پیاده­ سازیِ پویا

به دنبال موفقیت برنامۀ پیشگامان و درس­هایی که از اجرای آن گرفته شد، رابطۀ Avantis و LGfL اکنون بسیار قوی­تر و موفق­تر از پیش است. تیم­های آموزشی از هر دو سازمان فرصت­هایی برای همکاری بیشتر پیدا کرده­اند و با ترکیب مهارت­های خود در پیِ تحقق این مهم هستند تا همۀ مدارس LGfL به نحوی موثر و کارآمد پشتیبانی شده و به منابع جدید و هیجان­انگیز دسترسی داشته باشند.

از آنجا که تعداد مدارس LGfL که مجهز به هدست­های ClassVR هستند روز به روز در حال افزایش است، گردهمایی­ها و فعالیت­های بیشتری نیز برگزار خواهد شد تا معلمان و دانش­آموزان بتوانند به بهترین شکل از این تجهیزات استفاده کنند.

شرکت دروازه طلايي تجارت امين ايرانيان با برند "Ourim" بعنوان اولين استارتاپ ايراني با هدف ارائه اکوسيستم واقعيت مجازي (VR) و واقعيت افزوده (AR) در سيستم آموزشي ايران فعاليت خود را شروع کرده و  ايجاد تحول ديجيتال در ابزارهاي کمک آموزشي مدارس و دانش آموزان مهين اسلامي عزيزمان را از اهداف خود در چشم انداز شرکت در نظر گرفته است.

ClassVR محصول کشور انگلستان بوده و با ترکيب تحسين برانگيز هدست و پلتفرم آموزشي مي تواند تمامي نيازهاي معلمين و دانش آموزان را برآورده سازد. همچنين ClassVR بدليل طراحي منحصر بفرد هدست قابليت استفاده براي کودکان کمتر از 10 سال را نيز دارا است. ضمن اينکه ويژگيهايي همچون سبکي وزن ، بيسيم بودن، عدم نياز به گوشي موبايل يا کامپيوتر هاي گران قيمت و سنسورهاي مختلف آنرا نسبت به ديگر هدستها متمايز نموده است.

  • وبلاگ
  • پذیرش نمایندگی فروش
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما و ثبت درخواست خرید

Classvriran

Instagram has returned invalid data.

ClassVR ایران را در اینستاگرام دنبال کنید!

 Copyright © 2018 DARVAZE TALAEE TEJARAT AMIN IRANIAN Ltd. www.classvr.ir All rights reserved.            designer: EnglishVocabulary.ir